Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logopedická intervence u dětí z vícejazyčného prostředí
Jehličková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
1 ABSTRAKT Předložená práce se zabývá vývojem řeči dítěte vychovávaného ve vícejazyčném prostředí, resp. dětským bilingvismem, a případnými obtížemi, které mohou tento vývoj doprovázet. Cílem této práce je prozkoumat vliv působení více jazyků při osvojování řeči dítětem a možnosti logopedické intervence u více-lingválních dětí. Teoretický základ vychází z analýzy odborné literatury na dané téma. Zahrnuje vymezení základních pojmů, sleduje vývoj řeči dítěte v souvislosti s vícejazyčným prostředím, typem a způsobem osvojování dalšího jazyka. Zabývá se dále potížemi těchto dětí v oblasti řeči, specifiky a možnými postupy nápravy v rámci logopedické intervence. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum ve formě kazuistik, za použití metody rozhovoru, pozorování a rozboru výsledků činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné prostředí, logopedická intervence, bilingvní, multilingvní, vývoj řeči
Analýza interdisciplinárního přístupu k dětem s orofaciálními rozštěpy
Novotná, Kateřina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou interdisciplinárního přístupu k dětem s rozštěpy. První kapitola vymezuje teoretická východiska, v komunikační schopnost a narušená komunikační schopnost a dutiny nosní. Druhá kapitola podrobně popisuje problematiku orof rozštěpů. Popisuje jejich klasifikaci, etiologii, symptomatologii, prevenci, estetické psychosociální důsledky a péči o dítě s orofaciálním rozštěpem. Třetí kapitola se věnuje narušené komunikační schopnosti u dětí s orofaciálními rozštěpy. Podrobně definuje věnuje se logopedické intervenci. Popisuje komplexní péči jednotlivých odborníků o dítě orofaciálním rozštěpem. Čtvrtá kapitola je empirická a interdisciplinárního přístupu k dětem s orofaciálními rozštěpy. K výzkumnému šetření byla použita analýza odborné literatury, analýza anamnestických údajů, analýza dostupných dokumentů a na základě toho bylo vytvořeno šest případových studií. Hlav bylo analyzovat interdisciplinární přístup k dětem s orofaciálními rozštěpy. Dílčími cíli bylo analyzovat, zda získané informace od odborníků pro rodiče s čerstvě narozeným dítětem orofaciálním rozštěpem byly dostatečné, analyzovat psychosociální vliv narození dítěte orofaciálním rozštěpem na rodinu a nejbližší okolí, analyzovat úroveň komunikačních schopností dítěte s orofaciálním rozštěpem a analyzovat způsob, jakým...
Role logopeda ve školství
KŮRKOVÁ, Magdalena
V teoretické části diplomové práce je charakterizována historie oboru logopedie v českých zemích, rozdělení logopedické intervence a organizace logopedických pracovníků. Hlavním předmětem práce je popsat požadavky na vzdělání a profesní rozvoj pedagoga poskytujícího logopedickou péči ve školství i v soukromé sféře. Zmíněno je i rozčlenění logopedických pracovišť dle jednotlivých sfér vzdělávání. Cílem praktické části práce je zmapování logopedické péče v Jihočeském kraji. Dochází také k porovnání současné situace školních logopedů. Dále je praktická část zaměřena na pracoviště, kde dochází k logopedické péči u dětí s kochleárním implantátem. Diplomová práce je orientována na oblast surdopedie, tedy do druhého dílčího zaměření logopeda.
Vývojová dysfázie v předškolním věku
DANIELOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zaobírá tématem vývojové dysfázie v předškolním věku. Teoretická část se zabývá vývojem řeči z logopedického hlediska, charakterizováním vývojové dysfázie a vývojovou dysfázií v předškolním věku. Praktická část řeší dítě s vývojovou dysfázií v běžné a speciální mateřské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.